11 June, 2009

PROMOSI PERNIAGAAN





















Selain nama perniagaan, warna perniagaan, dalam apa jua jenis perniagaan termasuk perniagaan taska, promosi memainkan peranan yang sangat penting. Ini dapat kita ketahui melalui perkongsian seorang pakar dalam perniagaan dan motivasi dalam tulisannya versi e-book "101 Cara Promosi". Anda fikirkanlah antara 101 cara yang ada yang boleh di ketengahkan dalam mempromosikan perniagaan Taska anda. Salah satunya adalah promosi "word of mouth" di mana pelanggan yang berpuashati dengan perkhidmatan yang diperolehi dari perniagaan taska anda akan berkongsi pengalaman dengan orang yang terdekat seperti jiran dan rakan-rakan serta keluarga mereka.

Saya sendiri mewujudkan blog ini adalah kerana bidang ini merupakan "passion" saya. Sekalipun hanyalah "blog perniagaan Taska", saya masih perlu juga melakukan "promosi" agar orangramai tahu, apa itu TASKA? Cuma bezanya, saya cuma bermodalkan dibawah RM50 sahaja setiap bulan. Apa sahaja yang berkaitan dengan perniagaan, perniagaan berkaitan TASKA adalah pilihan saya.

Perniagaan Taska adalah dalam kategori "perkhidmatan". Jadi, fikir-fikirkan dan carilah maklumat yang berguna sama ada secara offline atau online untuk kebaikan anda dan perniagaan yang anda jalankan. Lakukan carian maklumat yang benar sahaja, segalanya dengan tujuan untuk "kebaikan".

No comments:

Post a Comment