29 April, 2009

TEKNIK BERCERITA UNTUK KANAK-KANAK
















Gambar di atas adalah contoh bagi Panel Teater untuk teknik bercerita ini.

Pada 25/4/09 yang lalu, saya telah selesai menyertai Bengkel Teknik Bercerita anjuran Perpustakaan Negara Malaysia yang dikendalikan oleh Puan Sakae Sasamori. Tentu anda pernah mendengar dan mengetahuinya melalui media massa dan media cetak sejak kebelakangan ini. Jadi, saya bawakan sedikit gambaran mengenai teknik bercerita yang dibawakan oleh beliau untuk tatapan anda. Tentu masih ada kesilapan yang tanpa saya sedari dan saya bukanlah pakar, tapi bagus untuk kita belajar bersama ya. Sila tonton tayangan video berikut perkongsian pengalaman secara tidak langsung.

Sebarang cadangan dan pandangan dari anda amat saya hargai. Terima kasih.


video


4 comments:

  1. assalamualaikum...
    teknik bercerita diatas sesuai tak untuk kanak-kanak berumur 3-4 tahun???????????

    ReplyDelete
  2. bleh x email saya video ni...nk wat contoh tuk asgmt pra saya..tq..email farie82@gmail.com

    ReplyDelete
  3. salam...boleh x tunjukkan saya web utk teknik bercerita supaya lebih mudah saya paham

    ReplyDelete