03 January, 2009

TAHUN BARU 2009

Assalamualaikum & salam sejahtera kepada anda yang sudi membaca catatan saya sepanjang tahun 2008. Kita bertemu pula dengan Tahun Hijrah 1430 dan Tahun Masihi 2009. Maaf kerana sudah beberapa hari saya tidak membuat catatan diblog ini. Agak sibuk dengan cuti sekolah dan cuba memberi masa dan kesempatan untuk bersama keluarga tersayang.

Apapun azam anda, harap ianya adalah untuk kebaikan dunia dan akhirat. Segala niat yang baik, InsyaAllah akan dibalas dengan kebaikan jua. Amin.

Kali ini saya ingin berkongsi mengenai perkembangan terbaru saya bagi tahun 2009. Jangan terperanjat, mungkin anda sangkakan saya akan mengumumkan mengenai pembukaan TASKA yang saya impikan sebelum ni. Tapi, saya mulakan TASKA diRUMAH dulu. Taska jugalah kan? Apa salahnya. Anda juga boleh berbuat demikian. Apa yang pe nting anda tahu apa yang anda buat, dan apa yang perlu anda lakukan. Kita mempunyai pilihan. Pilihan terletak ditangan Anda!

Mengapa saya mulakan TASKA diRUMAH? Terdesak sangat ke saya? Oh, tidak. Saya harus berbuat sesuatu untuk mengembangkan "passion" terhadap dunia kanak-kanak selain melayan anak sendiri. Sementelah pula terdapat "permintaan", maka saya memenuhi permintaan itu dulu. "Start small" concept!

No comments:

Post a Comment